Pagina's

woensdag 29 oktober 2014

Halloween eyeballs DIY



Hi! Vrijdag is het Halloween en het leek me leuk om een kleine DIY aan jullie te laten zien. Geef je een feestje en wil je iets leuks serveren? Vandaag laat ik jullie zien hoe je oreo oogballen kunt maken met een paar simpele ingrediënten.

Benodigdheden:
* oreo’s
* poedersuiker
* jam
* m&m’s, tikkels of skittles
* kleurstof, ik gebruik blauw en oranje
* klein bakje
* satéprikker


Op het plaatje zie in plaats van jam, siroop, ik kwam er namelijk later achter dat jam veel beter werkte.




- Snijd de bovenkant van de oreo’s eraf zodat je een halve oreo met de witte binnenkant over hebt. Ik gebruik hier 5 oreo’s maar dat kan je natuurlijk gewoon zelf kiezen.


- Pak dan je  kleine bakje en vult die met ongeveer 5 druppels water. Voeg  daar  een hoeveelheid poedersuiker aan toe waardoor het mengsel dezelfde substantie heeft als stroop.




Op de twee foto’s hierboven heb ik het poedersuikermengsel twee keer gemaakt en daar oranje en blauwe kleurstof aan toegevoegd (te koop bij toko). Je kan eigenlijk alle kleuren gebruiken die je wilt maar omdat de kleur een beetje op een oogkleur moet lijken heb ik voor blauw gekozen en de oranje kleur had ik al in huis.


Voeg op elke oreo een klodder van het mengsel toe, het mengsel moet dus wel flink dik zijn zodat het niet alle kanten op vloeit.


Breng dan op elke oreo een m&m, skittle of iets anders ronds aan als pupil. Ik heb hier tikkels gebruikt maar dat werkte niet erg goed. Zo zet het oog er leuk maar nog helemaal niet Halloween achtig uit.


Pak nu een satéprikker en doop die in rode jam. Breng hiermee (bloed) strepen aan op het oog zoals je hier boven ziet. Leg ze op een bordje, paar decoraties erbij en lekker smullen.

Mijne zijn niet allemaal even mooi maar het gaat om het idee;) Happy Halloween alvast!
xx


Geen opmerkingen:

Een reactie posten