Pagina's

maandag 8 december 2014

Triffle met Framboos♥


Hoi allemaal! Gister had ik opeens ontzettend zin om een toetje te maken! Dus heb ik een ideetje verzonnen wat mij wel erg lekker leek. Het is een soort triffle in een glaasje met onder andere frambozen en bastogne koeken. Het is een heel simpel gerecht met weinig ingrediënten die je gewoon bij de supermarkt kan kopen. Benieuwd hoe ik deze triffle heb gemaakt? Kijk mee!

 (mijn camera deed een beetje raar dus sommige foto’s zijn wat donkerder dan andere, sorry!)

Ingrediënten voor 2 personen:
- 100g bastogne koeken
- 100g opklopslagroom
- Bakje frambozen (125g)
- 1 el suiker
- 2 glaasjes (ik gebruik lage bolle glaasjes)
Voorbereidingen.

Deze triffle bestaat uit 5 laagjes + garnering, de eerste stap is dus het voorbereiden van de verschillende lagen.




Op de bodem van het glaasje komt een laagje bastogne te liggen, deze kun je fijn malen in een keukenmachine of op de theedoek-manier kapot slaan. Strooi ongeveer 2 cm aan bastonge onderin het glas.



Het tweede laagje bestaat uit slagroom. Klop de slagroom samen met één afgestreken eetlepel suiker tot een stevig geheel. Verdeel de slagroom over de bastogne en creëer een laagje van ook ong 2 cm.


Na de slagroom komt een iets minder zoet laagje ook een iets van zuur toe te voegen. Pureer de frambozen en giet de frambozenpuree over de slagroom. Let op: houd 6 frambozen achter voor de garnering.


Na het frambozenlaagje komt er weer een laagje slagroom overheen, dit keer iets minder dan het eerste laagje. Dit laagje is iets lastiger om aan te brengen omdat de slagroom erg snel mengt met de frambozenpuree, opzich helemaal niet erg hoor.


Na het tweede laagje slagroom is het tijd om de overgebleven bastognekruimels en de achtergehouden frambozen toe te voegen. Ét voila je triffle is af!


Eet smakelijk! 


1 opmerking: